برای اینکه بدانید چگونه متن پایان نامه را خلاصه کنیم؟ کافیست مراحل انجام خلاصه نویسی پایان نامه را به ترتیب یاد بگیرید. تمامی این مراحل حاصل تجربه بیش از 10 سال کارشناسان دورنوشت است. پس در نتیجه برای اینکه یک خلاصه قوی داشته باشید، کمتر از 5 دقیقه با ما همراه باشید. در این مقاله به طور کامل توضیح می دهیم که چگونه همین خلاصه سازی پایان نامه به یک ارائه قوی ختم می شود. به این معنی که شما برای انجام پاورپوینت دفاع پایان نامه حتما به یک خلاصه پایان نامه حرفه ای نیاز دارید.

نحوه خلاصه نویسی پایان نامه
چطور یک پایان نامه را خلاصه کنیم؟

این مراحل برای افرادی کاربرد دارد که می خواهند برای دفاع پایان نامه ارشد و یا دفاع رساله دکتری آماده شوند. در این حالت بسیاری از دانشجویان توانایی تبدیل پایان نامه به پاورپوینت را ندارند. حجم زیاد پایان نامه یا رساله، دانشجویان را سردرگم کرده است. نمی دانند کدام قسمت پایان نامه یا رساله را در اسلاید ها قرار دهند. ترتیب قرارگیری مفاهیم در اسلاید پاورپوینت را نمی دانند. طریقه خلاصه کردن متن پایان نامه را بلد نیستند. در بسیاری از مواقع حتی نمی دانند که چگونه بین زمان ارائه پاورپوینت و تعداد اسلاید ها هماهنگی ایجاد کنند. کارشناسان ما در دورنوشت تمامی این معضلات را در کمتر از یک روز برطرف می کنند و در انتها یک پاورپوینت حرفه ای به شما تحویل می دهند.

  1. مقدمه

  2. بیان مساله

  3. ضرورت پژوهش

  4. اهمیت پژوهش

  5. اهداف پژوهش

  6. سوالات و فرضیات

  7. جنبه جدید بودن پایان نامه

  8. مدل مفهومی

  9. مبانی نظری

  10. پیشینه پژوهش داخلی و خارجی

  11. روش تحقیق

  12. نتایج و بحث

  13. نتیجه گیری و پیشنهادات

  14. محدودیت پژوهش

  15. خلاء پژوهش

این قسمت از پایان نامه را به طور کامل مطالعه می کنیم، فقط قسمت های کلی مقدمه را در حد چند خط به صورت نکته وار در فایل خلاصه وارد می کنیم.

یکی از بخش های مهم پایان نامه، بیان مساله است. دقیقا مفاهیمی را جدا می کنیم که به صورت مستقیم اشاره به اصل موضوع پایان نامه دارند. در این بخش باید بگوییم دقیقا پایان نامه می خواهد چه چیزی را به ما منتقل کند.

باید در این حالت بگوییم چه ضرورتی داشت که این پایان نامه را گردآوری کردیم. چه مشکلی را می تواند در انتها حل کند.

بیشترین اهمیت پژوهش را به صورت نکته های طلایی وارد فایل خلاصه میکنیم.

باید بنویسم که این پایان نامه چه اهداف کاربردی، اصلی و فرعی دارد؟ و آیا در انتهای پژوه به اهداف خود می رسد؟

تمامی سوالات و فرضیه های پایان نامه ها به صورت اینفوگرافی طراحی می شود که خواننده بداند دقیقا سوالات و فرضیه های اصلی و فرعی چه تفاوتی باهم دارند.

به طور دقیق مشخص می کنیم که این پژوهش با پژوهش های دیگران چه وجه تمایزی دارد.

به کمک نمودار و یا طراحی اینفوگرافیک مدل را ترسیم می کنیم.

یکی از قسمت هایی که بیشترین تعداد صفحه را در تمامی پایان نامه ها دارد، بخش مرتبط به مبانی نظری است. کارشناسان ما به خوبی می توانند فقط قسمت هایی را خلاصه کنند که مرتبط با عنوان پژوهش شماست. بقیه موارد اضافی به طور کامل حذف می شود.

این بخش را در دو جدول جداگانه با عناوین پژوهش داخلی و پژوهش خارجی ترسیم می کنیم. برای هر کدام از پژوهشگران، نتایج و نتیجه گیری را به صورت شفاف می نویسیم.

کل این فصل در یک جدول خلاصه می شود تا به صورت کامل متوجه اصل موضوع بشوید.

تمامی جداول، نمودارها، فرمول ها و کد های تخصصی برای انجام پروژه پایتون و… تحلیل می شوند و  فقط مفهوم آنها در فایل خلاصه نویسی آورده می شود.

به صورت کاملا مفهومی فقط نتیجه همین پژوهش آورده می شود و در انهتا پیشنهادات کاربردی و آینده برای شما نگارش می شود.

در این قسمت می نویسیم که پژوهش شما چه محدودیت هایی داشته که قادر نبود تمامی گزاره ها را در نظر بگیرید.

برای تمامی پژوهش ها، خلاء پژوهش وجود دارد. پژوهشگران به کمک خلاء پایان نامه شما می توانند عنوان منحصر به فرد برای خود انتخاب کنند. برای انتخاب عنوان منحصر به فرد برای پروپوزال خود بهتر است مقاله چگونه موضوع پروپوزال انتخاب کنیم را مطالعه کنید

تمامی دانشجویانی که می خواهند از پایان نامه ارشد یا رساله دکتری خود دفاع کنند، نیاز به یک فایل فشرده شده از متن پروژه خود دارند که به صورت کاملا ساده و روان مفاهیم درون پایان نامه یا رساله را توضیح دهد. اگر شما هم می خواهید حجم پایان نامه یا رساله خود را به 20 الی 25 صفحه تبدیل کنید، همین حالا سفارش خلاصه نویسی خود را ثبت کنید. اگر پاورپوینت خود را نمی توانید آماده کنید، کافیست سفارش پاورپوینت ارشد یا رساله دکتری خود را در دورنوشت ثبت کنید. ما در تمامی روزهای هفته پاسخگوی شما هستیم.

هزینه خلاصه نویسی پایان نامه چقدر است؟

قیمت انجام پروژه خلاصه نویسی پایان نامه بعد از بررسی فایل پایان نامه و یا رساله مشخص می شود.

خلاصه سازی پایان نامه چقدر زمان می برد؟

یک روز

آیا خلاصه پایان نامه، قابلیت تبدیل شدن به پاورپوینت را دارد؟

بله. به طور 100 درصد مفاهیم مهم استخراج می شود که باید برای دفاع ارائه دهید.

مراحل خلاصه نویسی باید به ترتیب انجام شود؟

بله. حتما باید به ترتیب نوشته شود و همینطور به ترتیب در پاورپوینت طراحی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *